روزی تو خواهی آمد

مطالبی در مورد کامپیوتر بهداشت و تغذیه مطالب اجتماعی مذهبی و....

روزی تو خواهی آمد

مطالبی در مورد کامپیوتر بهداشت و تغذیه مطالب اجتماعی مذهبی و....

جوانان خیر الگوی بانکداری اسلامی

این روزها بیش از سایر ایام صحبت از حق و باطل می شود آنهم بخاطر قرار گرفتن در ماههای محرم و صفر.
چون چند روزی بود که از شنیدن یک  خبر بسیار ناراحت بودم حیفم آمد که در این باره مطلبی ننویسم.
مطلب در مورد موسسه جوانان خیر است موسسه ای که از حدودبیش از پنج شش سال قبل کار خود را در قالب یک صندوق شروع و بیش از یک سال بود که بصورت یک موسسه قرض الحسنه خدمات شایسته ای در چند استان کشور از جمله آذربایجانشرقی و غربی و ...انجام داده است .
دو سه سال قبل  شایعه ای خطرناک که به نظر می رسید شروعش از بانکهای دولتی و رقبایش بود نزدیک بود که این موسسه را ورشکسته کند ولی با هوشیاری و درایت مسئولین این موسسه این توطئه خنثی شد و آن شایعه ورشکستگی  این صندوق بود .
ولی وقتی از این مهلکه بزرگ نجات یافت و روز به روز بر تعداد مشتریان و میزان خدماتش افزوده می شد با کمال تعجب و تاسف شنیدیم که این موسسه را در یک اقدامی یک طرفه با موسسه یا بانک کوثر ادغام نموده و این صندوق را به مدیران کوثر تحویل داده اند  امری که تمامی همشهریان و مشتریان این موسسه را بسیار ناراحت کرده ولی متاسفانه چون در برابر عمل انجام شده قرار گرفته اند هیچ کاری هم از دستشان بر نمی آمد.
امتیازات مهم این موسسه در مقایسه با بانکهای دولتی و رقبای دیگر:
1-اعطای وام و تسهیلات با کمترین سود ممکن 4%و دربرخی شرایط خاص  حتی بدون کارمزد!
2-مشخص بودن دقیق زمان دریافت وام از زمان افتتاح حساب در صورت ثابت بودن مقدار موجودی
3-عدم نیاز به هیچ بهانه و دروغ برای دریافت وام مانند خرید کالا یا جعاله یا خرید خودرو و...که در بانکهای دولتی وام فقط و فقط در قبال ارائه یک مدرک برای انجام چنین اموری صادر میشودامری که مشتریان را مجبور به دروغگویی و ارائه فاکتور یا قراردادهای دروغین می کند.
4-اعطای سود بیشتر به سپرده ها در مقایسه با بانکهای دولتی
5- انجام کارهای خیریه و کمک رسانی به نیازمندان و احداث درمانگاه و... و مزایای دیگر که بامراجعه به سایت جوانان خیر می توان از آنها مطلع شد.
بنده نظر شخصی ام این است که اگر من بعنوان یک مسئول صاحب اختیار در این کشور بودم حداقل کاری که برای این موسسه می کردم این بود که اقدامات لازم را برای تبدیل این موسسه به عنوان یک بانک فراهم نموده و اختیارات لازم را برایش می دادم تا بعنوان یک بانک مستقل به سایر بانکها ثابت کند که می توان برای مردم وامهای قرض الحسنه 4درصدی داد و نه تنها ضرر نکرد بلکه سوددهی قابل توجهی هم داشت.
امری که رئیس جمهور هم چندین سال می خواست سود بانکها را به هر شکلی پایین بیاورد و موفق نشد مدیر عامل جوان این موسسه توانسته بود با مدیریت درست و جلب اعتماد مردم به بهترین شکل ممکن انجام دهد!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد