روزی تو خواهی آمد

مطالبی در مورد کامپیوتر بهداشت و تغذیه مطالب اجتماعی مذهبی و....

روزی تو خواهی آمد

مطالبی در مورد کامپیوتر بهداشت و تغذیه مطالب اجتماعی مذهبی و....

مشخصه منحصر به فرد ایرانی ها

(متن زیر یک نقل قول است:)
دوستی هلندی که بدلیل شغلی ارتباط زیادی با خارجی ها دارد می گوید: یک موضوع در میان شما ایرانی ها منحصر به فرد است، ایرانی ها تنها ملتی هستند که اگر از آنها در مورد اعتقاد شان بپرسی بجای آری(اگر معتقد باشند) یک دفتر 40 برگ برایت توضیح می دهند.


کافی است از یکی سوال کنی: آیا مسلمان هستی؟


تا با جوابهایی مثل: آره، اما می دانی، من مشروب می خورم، روزه نمی گیرم، خانواده ما(و یا زنم) حجاب ندارد، ما مثل این ترک و عربها نیستیم، اوپن فکر می کنیم وووو...


و پرسید که تو می دانی چرا؟


راستش نه نمی دانم، می دانم که ما از جامعه ای تعریف نشده می آییم و برای همین همه چیز حتی اعتقادات مان را مجبوریم خودمان به شکلی که قالب تنمان باشد ساخته و تعریف کنیم، شاید می خواهند که طرف مقابل فکر نکند که آنها افراطی مسلمان هستند.


گفت: ربطی ندارد، من فقط سوال می کنم که آیا معتقد به دیانتی هستی و یا نه، این چه ربطی به افراطی بودن دارد؟ این همه ترک و عرب هم هستند که حجاب ندارند، دیسکو می روند، مشروب می خورند، چرا آنها در مقابل این سوال سخن رانی نمی کنند و خیلی ساده می گویند که مسلمان هستند؟ مگر از کسی سوال کنی آیا مسیحی هستی؟ برایت یک ساعت توضیح می دهد که آره ولی کلیسا نمی رم، عید پاک را جشن نمی گیرم، اعتراف نمی کنم وووو.


نکته جالبی است، خودت چی فکر می کنی؟

سرما فقط در آنسوی شیشه هاست

سرما فقط در آنسوی شیشه هاست

  این سو تو "پیپ" می کشی

       موسیقی "پاپ" گوش می کنی

آنسو ولی صدای زوزه باد

     رویای دخترکی کبریت فروش را بر هم می زند

اینسو تو از بوی نان تازه و عسل یرمست می شوی

  آنسو ولی پسر بچه ای فلج

       دست کبود خود را دراز کرده است

            در روبروی هر چه مردم بی اعتناست

سرما فقط در آنسوی شیشه هاست

   اینسو تو در پناه آتش گرم بخاری ات :

        "به به چه برف خوبی باریده است"

زیباست برف آری

       اما فقط از اینسوی شیشه ها

آنسوی شیشه بالای بام تو

    دستان پینه بسته پیرمرد پارو به دست

            دردا که با بخار دهانش گرم نمی شود

اینسوی پنجره بچه ات

    سرگرم بازی در اناق دیگر است

آنسو ولی بچه ای زمین خورده است

      پیشانی زخمی اش خونین گشته است

سرما و سوز سرد

    از کفش های سوراخ پاره پاره اش

            تا مغز استخوانش نفوذ کرده است

اینسو تو دست نهاده بر شکم گنده ات

    با گوش های تیزکرده

              اخبار آخرین صعود قیمت ارز را گوش می کنی

آنسو ولی اسکناسهای سبز و سرخ

      معصومیت دختران گرسنه را معامله می کنند

................(با حذف دو بیت)

آنسو بر سنگفرش حیاط خانه ات

    آن پیرمرد جان می کند پارو بدست

مرگ اسفناک یک پیرمرد در یک روز سرد

    بی سرپرستی یک زن و چندین سر عائله

           در تقویم زندگی برای تو

                یک اتفاق ساده یک روز برفی است

شب شد دریغ ولی این مرز شیشه ای

    مابین ظلم و داد

           نشکست هرگز به غیرت دستان پست ما

پس لاجرم که دنیای این سو و آنسوی شیشه ها

     در رهگذر زندگی دوگونه است هنوز:

آنسو به خانه سردی بچه ای

      از زور گرسنگی گریه می کند

اینسو تو در زیر آبی شومینه ای بزرگ

........(با حذف یک بیت)

شعر از امیر محمد رحمن پورکوچه- تبریز

قهرمان راستین

سیدمحمد خاتمی:
زندگی جویبار زلال و دل انگیزی است که از سرچشمه ازل سرازیر شده و تا دریای ابد ادامه خواهد یافت. منتهی
”رگ رگ است این آب شیرین و آب شور
در خلایق می رود تا نفخ صور“
انسان آگاه و آزاد (مختار) شایسته آن است که زندگیش – که نعمت بزرگ پروردگار است – شیرین باشد ولی افسوس که غفلت یا بداندیشی خود آدمی و یا بدخواهی و ستیزگری بدخواهان و رهزنان بی پروای فضیلت، زندگی را بر بسیاری از مردمان تلخ می کند و آگاهان آزاد نیز از دردی که بیشتر مردمان گرفتار جهل و فقر و استبداد و حرمت شکنی قدرت پرستانِ انسان ستیز می برند رنج می کشند.
اما با یاد خدا، درد انسان و انسانیت را داشتن و برای ما که در این نقطه حساس از سرزمین خدا و این لحظه پر تپش تاریخ زندگی می کنیم برای ایران بزرگ و ایرانی سرفراز اندیشه و تلاش کردن راهی است که آیین و وجدان پیش پای ما گذاشته است. باید استوار بود و به لطف خداوند امیدوار و به آینده ای روشن تر از امروز چشم دوخت و دل سپرد و از موانع و مشکلات نهراسید. منتهی آنچه مهم است بیداری و هوشیاری و امیدواری و پایداری خود مردم است که گره گشا است و
قهرمان راستین کسی است که مردم را قهرمان بداند و همه تلاش او این باشد که قهرمان اصلی و حقیقی توان و شایستگی خود را باور کند و به میدان بیاید و در آن بماند. خداوند نیز بندگان باورمند و پایدار و آزاده خود را مورد عنایت ویژه خود قرار خواهد داد.

رئیس‌جمهور سابق کشورمان یادآور شد: باید با هر رفتار وحشیانه‌ای که با هر کس شود برخورد شود، ولی مهم‌تر از اینها لطمه‌ای است که به اعتماد عمومی وارد شده است و باید آن را ترمیم کرد.

خاتمی تاکید کرد: برای ترمیم اعتماد عمومی هر هزینه‌ای هم که پرداخت شود زیاد نیست، اما با این حال اگر کسی از سر خیرخواهی پیشنهادی برای رفع ظلم و ترمیم اعتماد عمومی می‌دهد با امواج تهمت و دروغ و نسبت‌های ناروا روبرو می‌شود و اتهام زنندگان و غوغاگران با امنیت خاطر به کار خود ادامه می‌دهند.

وی با ابراز تاسف شدید از حمله‌های صورت گرفته به برخی شخصیت‌ها، اظهار داشت: در این مدت ببینید تا چه حد علما و شخصیت‌های موجه و نخبگان و مردم مورد اهانت قرار گرفتند، در حالی‌که باید با افراد و جریان‌های طراح و مجری جنایات برخورد جدی شود.

رئیس جمهور سابق کشورمان در بخش دیگری از سخنانش گفت: در نظام و طبق قانون اساسی و همچنین در بیانات حضرت امام خمینی(ره)، مجلس بالاترین جایگاه‌ها را دارد. تحقیق و تفحص در هر امور، استیضاح وزیران و حتی تصمیم‌گیری درباره صلاحیت و کفایت رییس‌جمهور از اختیارات مجلس است.

سیدمحمدخاتمی برنده جایزه <گفتگوی جهانی>

سیدمحمدخاتمی برنده جایزه <گفتگوی جهانی>   

سید محمد خاتمی برنده جایزه "گفتگوی جهانی" در سال 2009 شد. ‌به گزارش ایلنا، جایزه "گفتگوی جهانی" در سال 2009 تاسیس شده و اولین دوره از کنفرانس‌ها و جوایز خود را در ژانویه 2010 برگزار می‌کند. ‌در این جایزه، نامزدهایی معرفی شده بودند که دو هفته پیش، از میان آنها داریوش شایگان و سید محمدخاتمی را به عنوان برگزیده معرفی و طی نامه‌ای ‌اعلام کردنـد. ‌در پایگاه اطـلاع‌رسانی جایزه گفتگوی جهانی آمده است کـه این جایزه درباره تحقیقات بنیاد فرهنگی و همکاری و ارتباط های فرهنگی در جهان امروز ‌است. این جایزه بر اهمیت تحقیقات میان فرهنگی در جامعه مدرن و ارزش مطالعات انجام شده تاکید دارد و به محققان،‌ روزنامه‌نگاران و سازمان‌های ‌مستقل در سراسر جهان که مسئولیت این گفتگو را برعهده دارند تعلق می‌گیرد. این جایزه از سال 2009 تا 2017 هر دو سال یکبار برگزار خواهد شد. ‌از برندگان جایزه (شایگان و خـاتـمی) برای شرکت در مراسمی که ماه ژانویه در دانشگاه <آرهوس> کپنهاگ برپا می شود، دعوت شده است. ‌گفتنی است، خاتمی از زمانی که رئیس‌جمهور ایران شد، در توسعه گفتگوی تمدن‌ها نقش مهمی ایفا کرد؛ به ویژه بعد از نطقی که در سال 2001 در ‌سازمان ملل خواند به طور مداوم پیگیر موضوع گفتگوی تمدن‌ها بوده و موسسه‌ای را هم تاسیس کرده است‌.‌ دربخشی از سخنرانی معروف خاتمی در نشست سازمان ملل آمده بود: شگفتا که کسانی به بهانه رستگاری مردم، گاه بر اندیشه و اراده آدمیان لجام زده‌اند و آزادی آنـان را سـرکـوب کـرده‌انـد و گـاهی دیگــر رستگاری را در برداشتن هر‌گونــه لجامی از کــام ‌هوس سیری ناپـــذیرانسان و قربانی‌کردن عقل و عشق در پای معبد هوس تفسیر کرده‌اند.گاه به نام آزادی، عدالت پایمال شده است و گاهی دیگر به بهانه عدالت، آزادی از میان رفته ‌است و در نتیجه، بشر هم از آزادی عادلانه و هم از عدالت آزادانه محروم مانده است . از آن روز که کسانی علم حقیقی را آن دانستند که توانایی بیاورد نه آنکه قدرت را مهار کند چند ‌قرن بیش نمی‌گذرد. در این مدت به جای آنکه علم در خدمت رستگاری انسان و اعتلای شخصیت او باشد، در بیشتر موارد در خدمت افراد و گروه‌هایی قرار گرفته که جز به آیین سود ‌و فایده نمی اندیشند. در این چند قرن، علاوه بر پیشرفت‌های بزرگی که نصیب بشر شده است و بزرگ هم هست، انسان بیش ازهمیشه طعم تلخی و تبعیض را چشیده است. ‌بیاییم همگی علیه نسل کشی، تجاوز و تحقیر انسان در گوشه گوشه جهان، دست اتحاد به هم بدهیم و جلوی فاجعه‌های ننگینی که از جمله در فلسطین و افغانستان و کوزوو و در ‌بسیاری از نقاط آفریقا، آسیا و آمریکای لاتین، چهره انسانی این قرن را سیاه کرده است، بگیریم. امنیت و صلح در خاورمیانه که امری ضروری است، با به رسمیت شناختن حق همه ‌فلسطینیان برای حاکمیت بر سرزمین آباء واجدادیشان برقرار خواهد شد. بیت‌المقدس اشغالی خانه تفاهم و گفتگو است و به این جهت صدای بیت المقدس که از اعماق تاریخ به ‌گوش می رسد صدای با لذات ضد نژادپرستی و ضد صهیونیستی است. در بیت المقدس، ادیان بزرگ می‌توانند در کنار یکدیگر به طور مسالمت آمیز زندگی کنند و سلطه حکومت ‌اسرائیل در آنجا مخالف این همزیستی و همدلی است. فلسطین خـانـه فلـسـطـیـنـیان (اعم ازمسلمان، مسیحی و یهودی) است نه آزمایشگاه هوس‌های خشونت آمیز صهیونیست‌ها. در افغانستان هیچ راه حل نظامی برای از بین رفتن مشکل وجود ندارد.
لینک مطلب